منتدى شباب المستقبل ( المستقبل من اجلك )

اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم

نورت المنتدى

يسعدنا ان تنضم الينا فى طاقم منتديا شباب المستقبل
المستقبل من اجلك

انضم إلى المنتدى ، فالأمر سريع وسهل

اهلا وسهلا بك زائرنا الكريم

نورت المنتدى

يسعدنا ان تنضم الينا فى طاقم منتديا شباب المستقبل
المستقبل من اجلك

هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

منتدى شامل وعام لكل ما يردية الشاب والفتاه المصرية

بسم الله الرحمن الرحيم اهلا بكل زوار المنتدى الكرام اشترك معنا الان وبقليل من المشاركات تصبح معنا فى فريق الاشراف اختار القسم الذى تريدة

أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى

المواضيع الأخيرة

» تقليد أخبار المجد أتحداك ما تضحك
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 15:02 من طرف هانى الالفى

» DJ Music Mixer 2.3
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 05:37 من طرف hamada

» شرح البرامج
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 05:14 من طرف hamada

» اذاعة منتديات شباب المستقبل
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 04:34 من طرف hamada

» حصريا | العب كونفو وقاتل مع اللعبة الرائعة والخيالية Shank.PROPER-RELOADED .. حملها !
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:26 من طرف mido

» حصريا لعبة Majesty_2_Battles_Of_Arcania
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:23 من طرف mido

» حصريا على منتدياتنا Ancient.Wars.Sparta
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:20 من طرف mido

» لعبة Yu-Gi-Oh نسخة نادرة و هي تحتوي على 1114 ورقة + كل الوحوش + اللعب أون لاين
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:17 من طرف mido

» حصريا لعبة الحروب 9th Company: Roots of Terror
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:14 من طرف mido

» مع لعبة الرعب الممتعة جدا :: The Ball Multi and Final RIP :: بحجم 600 ميجا!!!!!
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:12 من طرف mido

» حصريا النسخة الديمو من اللعبة المنتظرة Sonic Fan Remix برابط واحد مباشر بحجم 95 ميجا
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:10 من طرف mido

» الاسطورة Assassins Creed II-SKIDROW بروابط مباشره..!! ناااااااار !!
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 01:00 من طرف mido

» حصريا لعبة البلاي ستشن الكلاسيكية Crash Team Racing للكمبيوتر بمساحة 97 ميجا
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 00:55 من طرف mido

» حصريا و قبل اي منتدي لعبه التسليه و المرح لعبه lego batman 2009 فقط هنا
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 00:53 من طرف mido

» حصريا و قبل موعد صدورها ع الروقان فقط لعبة الرعب الرائعة Dead Rising 2 متعددة اللغات
عايزه تتجوز I_icon_minitime9th نوفمبر 2010, 00:42 من طرف mido

عايزه تتجوز

العصفور المغرد
    شاب جديد

نقاط العضو : 79

عايزه تتجوز Empty عايزه تتجوز

مُساهمة من طرف العصفور المغرد 8th نوفمبر 2010, 10:40

طلعت فوق السطوح هز الهوا كمي ...كل البنات اتجوزت و انا قاعده جنب أمي

الموضوع دة حقيقى يا جماعة

ويهم كل البنات

والكلام دة من على لسان بنت بجد

سموا كده و خليكوا معايا واحدة واحدة...خلينا نتفق الأول ان موضوع الجواز و العرسان و تأخر الجواز ده موضوع حساس جدا..وصعب جدا انكوا تلاقوا حد بيتكلم فيه بصراحة..خصوصا بالنسبة للبنات....لأن اللي بتتكلم فيه بصراحة يا إما بيتبصلها على إنها قليلة الأدب و ماتربتش ..يا إما على انها مسروعة ع الجواز ..يا إما على انها بارت و مش لاقيه حد يتجوزها..عشان كده تلاقوا بنات كتير بتقول ..
    جواز ايه بلا نيلة ..يعني هم اللي اتجوزوا كانوا خدوا ايه...انا قاعده في بيت أبويا معززة مكرمة ,ايه اللي يخليني أروح أتبهدل مع حد ماعرفوش..أنا ما بافكرش في الجواز دلوقتي لما أبني مستقبلي ..و الجملة المستهلكة في كل الأفلام العربية .."لما أحقق ذاتي ""
    ...مش عارفه ايه ذاتها دي و تحققها ازاي يعني
    يمكن فيه بنات كتير ليهم طموح في دراستهم و في شغلهم ..لكن أتحدي ان أي واحدة فيهم مايكونش طموحها الأول انها تبقى زوجه(الا انا عشان انا مش ناويه اتجوز) ..على الأقل لأن دي الطريقة الوحيده اللي تخليها تبقى أم

نتفق بقه على أسس تانية مهمة ....عدد البنات في مصر أكبر من عدد الرجاله

دي نقطة أساسية مش عايزة أي حد يناقشني فيها ..و سيبوكوا بقه من إحصائيات الحكومة اللي بتقولك عدد الإتنين زي بعض ..لأن دي إحصائيات عاملة بالظبط زي درجات الحرارة اللي بيعلنوها في النشرة ..يعني الناس بتحلف بالطلاق ان الحرارة أكيد فوق ال 45 ..و هما لا يمكن يزودوها عن 38..أنا ليا واحد صاحب بابا قاللي ممنوع يزيعوا ان الحرارة فوق ال42
    عشان السياحة ماتنضربش و السياح مايهربوش

موضوع نسبة الإناث للذكور برده فيها لعب بالطريقة دي..ليه بقه النسبة أكبر؟ أقولكم

موضوع الستات اللي بيقعدوا يخلفوا عشان يجيبوا الولد..يعني فيه عائلات كتيرة تلاقيها كده..4 بنات وولد..5بنات وولد..6 بنات وولد ..و هكذا...و تفضل الست تخلف تخلف عشان البأف جوزها يجيله الواد..يجيبوا يعمل بيه ايه؟ ماتعرفش ..و بيجي في الآخر خايب و نايب و يقعدوا يدلعوا فيه لما يطلع فسدان و يضيعهلم اللي وراهم و اللي قدامهم و اللي جنبهم كمان...ما علينا ده موضوع تاني..بس أي حد بيدرس أو درس في أي كلية في جامعات مصر هيلاحظ ان عدد البنات في أي كلية أكبر من عدد الولاد ..في كليتي مثلا كانوا تلتين العدد بنات و التلت ولاد ..يعني الضعف

نقطة تانية ..الرجالة بقوا حاسين بنفسهم و بيتكبروا على خلق الله من البنات ( يقعدلهم في عينهم و عافيتهم يا رب ) و تلقي الراجل قاعد هو و أمه يتشرطوا ...لازم تبقى بيضا و شعرها بني و عينيها عسلي و شبه نيللي كريم ..الله يخرب بيوتكم طب بص لنفسك يا خويا في المرايه الأول ..طب بلاش بيقولوا الراجل مايعيبوش الا جيبه ..طب شبرقنا كده و ادخل في ايدك انشالله علبة ملبس ..ألا لأ البعيد هو و امه يروحوا يشوفوا العروسة الغلبانه اللي أهلها صارفين عليها الشئ الفلاني و مكلفين قعدة التعارف دي شئ و شويات ..رايحين إيد ورا و إيد قدام ..و البت مافيهاش أي عيب و يقولولكم ..لأ أصلها مش شبه نيللي كريم قوي ..دي قالبه شوية على نجلاء فتحي و انا مابحبش النوع ده ..تقولش حسين فهمي رايح يتقدم للبت

لأ و الأفراح ..نككككتة..زمان كنتوا تشوفوا في الأفلام العربي أي بنت تدخل فرح و هي لابسه شيك كده شوية ..يتلموا عليها الشبان و يبقوا عايزين ياكلوها .. و ما تخرجش م الفرح إلا بعريس..دلوقتي نفس التجمعات بس بالعكس ...تلاقي كل أم قاعده هي و بناتها مراقبين الشباب و ياويله اللي يعدي جنبهم...طارق ..إزيك يا ولد ..مش تيجي تسلم على بنات خالتك شوف بقوا حلوين إزاي؟...أنا مش طارق يا طنط و أنا متهيألي كده حضرتك مش خالتي ...صحيح؟ معلش يا حبيبي العتب ع النظر طب ما تعرفنا على نفسك كده ..يمكن ربنا يحبك و يبقالك نصيب معانا

هههههههههههههههههههههههههههههه ه

طبعا الواد يا إما بيطلع يجري ..يا إما حد من صحابه بياخد باله م الكمين اللي وقع فيه ويجي ينقذه على أساس في حد عايزة و كده

طبعا ده غير اللف اللي بيقعدوا البنات يلفوه حوالين العروسة عشان يبقوا واضحين لكل اللي في القاعة من كل الجهات ..و لما بيقف اللف تلاقيهم يزقوا في بعض أو يعملوا انهم بيعدلوا للعروسة فستانها أو طرحتها عشان يطلعوا في الفيديو..و يحاولوا يطلعوا في أكبر عدد ممكن من الصور ..يمكن يعجبوا حد و يتكل على الله و ينتشلهم من عالم الآنسات

الكلام ده كله على فكرة مش المفروض تضحكوا عليه..و الله البنات دول غلابة ..زمان ما كانش مطلوب من أي بنت غير انها تحترم نفسها و تقعد في بيت أبوها و تستنا العدل اللي بيكون في الغالب من إختيار أهلها

طبعآ التوبيك ده للهزآر عشآن محدش يزعل ولآ يتأمص

الوقت/التاريخ الآن هو 8th مايو 2024, 07:48